ΧΙΟΝΙLOVE

o dromos

ΩΡΑ

Chat


Get Radiomonaco_Volos chat group | Goto Radiomonaco_Volos website
Η Καλύτερη Ελληνική και Ξένη Μουσική Μόνο Εδώ!!

31 Ιουλίου 2011

Η τεκίλα ως καύσιμο αυτοκινήτου ?

Τεκίλα ως καύσιμο αυτοκινήτου;
Κάποια στιγμή θα σας έχει τύχει να ακούσετε πως το ποτό που ήπιατε κάπου ήταν πετρέλαιο.Τελικά υπάρχει πιθανότητα να υπάρχει κάποια δόση αληθείας σε αυτήν την έκφραση. 

Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης υποστηρίζουν ότι το φυτό αγαύη, από το οποίο αποστάσουμε το γνωστό ποτό Τεκίλα, θα μπορούσε να αποτελέσει μία ιδανική πηγή για την δημιουργία ενός υποκατάστατου της βενζίνης, την αιθανόλη και μάλιστα με έναν τρόπο που θα έχει χαμηλότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο από άλλες μεθόδους παραγωγής της. 

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν,  όπως συμβαίνει και με τις άλλες «καλλιέργειες» βιοκαυσίμων, η αιθανόλη που προέρχεται από την αγαύη, είναι εν δυνάμει ιδιαίτερα φιλικό προς το περιβάλλον, μιας και η ποσότητα των παραγόμενων ρύπων CO2 από τα αυτοκίνητα που κινούνται με βιοκαύσιμα υπερσκελίζεται από την απορρόφηση του CO2 από τα ίδια τα φυτά.

Ένα επιπλέον πλεονέκτημα της χρήσης της αγαύης ως πρώτη ύλη για καύσιμο, είναι ότι δεν καταναλώνεται από τους ανθρώπους, εν αντιθέσει με τη ζάχαρη, το καλαμπόκι και άλλα φυτά. Η αγαύη ακόμα, μπορεί να καλλιεργηθεί σε περιθωριακές ή ερημώδεις εκτάσεις. 

Δοκιμές για το συγκεκριμένο καύσιμο γίνονται προς το παρόν στην Αυστραλία, ενώ υπάρχει φημολογία για αγοραστές που σχεδιάζουν να διεκδικήσουν εγκαταλελειμμένες φυτείες αγαύης σε Μεξικό και Αφρική.

Ανάκληση αυτοκινήτων από την Φίατ .

Ανάκληση αυτοκινήτων Fiat Doblo Panorama
Σε ανάκληση 164 αυτοκινήτων Fiat Doblo Panorama όλων των τύπων με πίνακα οργάνων Comfort, για ενημέρωση του λογισμικού του πίνακα, προχωρά η αντιπροσωπεία σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Η ενημέρωση γίνεται για την αποφυγή - σε εξαιρετικές περιπτώσεις - της ξαφνικής εκ νέου ενεργοποίησης του αερόσακου. Μέχρι στιγμής δεν έχει αναφερθεί καμία περίπτωση ατυχήματος, που να σχετίζεται με το συγκεκριμένο θέμα.

Οι ιδιοκτήτες των οχημάτων, θα ενημερωθούν εγγράφως για να προσέλθουν στα κατά τόπους εξουσιοδοτημένα συνεργεία της FIAT. 
Για περισσότερες πληροφορίες ή διευκρινήσεις οι καταναλωτές παρακαλούνται όπως επικοινωνήσουν τηλεφωνικά στο 800.11.500.800

30 Ιουλίου 2011

Υδατάνθρακες οι απαγορευμένοι .

Υδατάνθρακες... οι απαγορευμένοι
Πόσες φορές κατά τη διάρκεια μιας δίαιτας πήρατε «διαζύγιο» με τη ζάχαρη, τα γλυκά και τα ζυμαρικά, το ρύζι, το ψωμί, τις πατάτες, δηλαδή όλα τα αμυλούχα τρόφιμα; Τι σχέση μπορεί να έχουν αυτά τα κατά τα άλλα νόστιμα τρόφιμα με τα «υγιεινά» φρούτα και λαχανικά; Τι είναι αυτό που γλυκίζει το γάλα;

Τα τρόφιμα που ανήκουν σε όλες τις παραπάνω ομάδες τροφίμων έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: τους υδατάνθρακες. Οι υδατάνθρακες αποτελούν το βασικότερο θρεπτικό συστατικό της διατροφής. Αντίθετα με τις φήμες που τους ενοχοποιούν και τους συνδέουν με την παχυσαρκία, οι υδατάνθρακες είναι πολύτιμοι για το σώμα μας. Κι αυτό γιατί αποτελούν το ενεργειακό «νόμισμα» του οργανισμού, δηλαδή την πηγή ενέργειας που χρησιμοποιεί άμεσα το σώμα μας για να λειτουργήσει. 

Υπάρχουν, μάλιστα, όργανα που χρησιμοποιούν αποκλειστικά υδατάνθρακες σαν καύσιμο και αυτά είναι: ο εγκέφαλος, τα ερυθροκύτταρα, ενώ και οι μύες (συμπεριλαμβανομένης της καρδιάς) χρησιμοποιούν και αυτοί υδατάνθρακες κατά τη διάρκεια της άσκησης. Με άλλα λόγια τα «απαγορευμένα» συστατικά της τροφής συμμετέχουν στη λειτουργία των κυριότερων οργάνων του σώματος: του νευρικού συστήματος, του εγκεφάλου, των νεφρών, των μυών και της καρδιάς.

Στα τρόφιμα τους συναντάμε σε δυο κύριες κατηγορίες: τα σάκχαρα ή απλούς υδατάνθρακες και τους σύνθετους υδατάνθρακες.

Τα σάκχαρα/ απλοί υδατάνθρακες μπορούμε να τα συναντήσουμε στις ετικέτες τροφίμων με τους όρους γλυκόζη, φρουκτόζη, λακτόζη και σακχαρόζη. Βρίσκονται σε φυσικά τρόφιμα όπως το γάλα, τα φρούτα και το μέλι, ενώ στην κατηγορία αυτή ανήκει και η απλή ζάχαρη.

Οι σύνθετοι υδατάνθρακες είναι πιο πολύπλοκα συστατικά («σύνθετα») και τα συναντάμε διαφορετικά με τον όρο πολυσακχαρίτες. Το άμυλο είναι ο πιο «διάσημος» πολυσακχαρίτης της διατροφής.

Τα τρόφιμα που περιέχουν άμυλο αποτελούν τη βάση του καθημερινού διαιτολογίου και περιλαμβάνουν το ρύζι, τα ζυμαρικά, τα δημητριακά πρωινού, την πατάτα, το ψωμί και τα αρτοσκευάσματα όπως οι φρυγανιές, τα μπισκότα, τα κριτσίνια κ.α. 

Ταυτόχρονα, τα τρόφιμα που περιέχουν σύνθετους υδατάνθρακες είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες, ιδίως όταν πρόκειται για προϊόντα ολικής άλεσης.

Πηγή: nutrimed.gr

Η ασθένεια του φιλιού .

Η ασθένεια του φιλιού
Κι όμως υπάρχει η «ασθένεια του φιλιού» και πρόκειται για μία αρκετά σοβαρή ασθένεια. Η λοιμώδης μονοπυρήνωση, η οποία εμφανίζεται σε αρκετά μικρό αριθμό ανθρώπων, κυρίως νεαρής ηλικίας, οφείλετε στον ιό EBV.

Οι ερευνητές κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και τονίζουν πως η λοιμώδης μονοπυρήνωση χαρακτηρίζεται από υψηλό πυρετό, διόγκωση λεμφαδένων, πόνο στο λαιμό, αμυγδαλίτιδα, φαρυγγίτιδα, πονοκέφαλο, κούραση, μυαλγίες και πόνους στις αρθρώσεις.

Επειδή μπορεί να αυξηθεί σε μέγεθος η σπλήνα, συστήνεται στους ασθενείς να αποφεύγουν τα σπορ επαφής που εμπεριέχουν τον κίνδυνο ρήξης της σπλήνας.

Υπάρχουν και άλλοι ιοί που μεταδίδονται εύκολα κατά το φίλημα στο στόμα και την ανταλλαγή σάλιου, όπως ο ιός HSV τύπου 1 που προκαλεί το στοματικό έρπητα.

Η ασθένεια κρατάει περίπου δυο εβδομάδες και οι περισσότεροι ασθενείς αναρρώνουν πλήρως.

29 Ιουλίου 2011

Αντιμετώπιση υπερθέρμανσης .

Αντιμετώπιση υπερθέρμανσης
Αν αντιμετωπίσετε πρόβλημα με την υπερθέρμανση του αυτοκινήτου σας ακολουθήστε τις απαραίτητες ενέργειες:

-Αν ο δείκτης θερμοκρασίας λειτουργεί, την πρώτη ένδειξη για αύξηση της θερμοκρασίας θα τη λάβετε από τη βελόνα που πλησιάζει στο κόκκινο (μέγιστη θερμοκρασία).

-Σε αυτή την περίπτωση, ανοίξτε αμέσως το καλοριφέρ στη μέγιστη θερμοκρασία και γυρίστε το διακόπτη του ανεμιστήρα στη μέγιστη ένδειξη. Αυτή η κίνηση θα εκτονώσει ένα μέρος της θερμότητας από τον κινητήρα.

-Αν η θερμοκρασία δεν πέσει, σταματήστε το αυτοκίνητο και σβήστε τον κινητήρα.

-Σταματήστε το όχημα, σβήστε τον κινητήρα όσο πιο γρήγορα μπορείτε και μην ανοίξετε το καπό μέχρι να σταματήσει να βγαίνει καπνός.

-Αν δεν υπάρχει καπνός, ανοίξτε το καπό για να εκτονωθεί η θερμότητα και περιμένετε ώστε ο κινητήρας να κρυώσει.

-Ένας κινητήρας που έχει υπερθερμανθεί χρειάζεται τουλάχιστον μισή ώρα για να επανέλθει στη φυσιολογική του θερμοκρασία.

-Κοιτάξτε κάτω από το όχημα αν υπάρχει διαρροή ψυκτικού υγρού.

-Όταν ο κινητήρας έχει κρυώσει, ελέγξτε τη στάθμη στο δοχείο του ψυκτικού υγρού. 

Πηγή: autotriti.gr

Το σωστό στρώσιμο του αυτοκινήτου

Το σωστό στρώσιμο του αυτοκινήτου
Αν αποκτήσατε ένα καινούριο αυτοκίνητο και θέλετε να το στρώσετε προσπαθήστε να κινείστε με λιγότερο από τα 3/4 της μέγιστης ταχύτητας του αυτοκινήτου. 

Επίσης, φροντίστε να μην ξεπερνάτε τις 4.000 σ.α.λ., καθώς και να μην κινείστε με επιλεγμένη μεγάλη σχέση και χαμηλή ταχύτητα. Κάτι τέτοιο κουράζει τον κινητήρα χωρίς λόγο και θα πρέπει να αποφεύγεται.

Οι απότομες αντιδράσεις, όπως εκκινήσεις με σπινιάρισμα και φρεναρίσματα πανικού, καταπονούν σημαντικά μέρη του κινητήρα αλλά και τις καινούριες δισκόπλακες ή ταμπούρα.

Όλοι -ανεξαιρέτως- οι κατασκευαστές συνιστούν την αποφυγή της ρυμούλκησης, τουλάχιστον για τα πρώτα 1.000 χλμ.. Κάτι τέτοιο προσθέτει στον κινητήρα επιπλέον φορτίο και τον καταπονεί.

Κατά την περίοδο του στρωσίματος, αφήστε το μοτέρ να δουλέψει για 20-30'' στο ρελαντί, πριν εκκινήσετε. Ομοίως, κατά την επιστροφή σας, περιμένετε ένα μικρό διάστημα πριν σβήσετε τον κινητήρα.

Προσπαθήστε να μην ανάβετε τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας, έχοντας ενεργοποιημένο το κλιματιστικό. Σε αυτή την περίπτωση η τρόμπα του κλιματιστικού καταναλώνει παραπάνω ενέργεια και επιβαρύνει τη λειτουργία του κινητήρα.

Τα ελαστικά χρειάζονται 100 περίπου χιλιόμετρα κύλισης για να αποδώσουν τη μέγιστη πρόσφυση, ενώ ακόμη και τα αμορτισέρ χρειάζονται τον ίδιο χρόνο λειτουργίας, για να αποδώσουν τα μέγιστα στην οδική συμπεριφορά. 

Πηγή: autotriti.gr

28 Ιουλίου 2011

Είναι έτοιμοι να εγκαταλείψουν το φέις μπούκ .

Είναι έτοιμοι να εγκαταλείψουν το Facebook
Η αμερικανική έκδοση του PC Magazine διεξήγαγε μια μεγάλη έρευνα στην ιστοσελίδα pcmag.com, επιχειρώντας να διερευνήσει τις τάσεις του κοινού σε ότι έχει να κάνει με το Facebook και το νεότευκτο Google+. Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακά.

Το 50% των ερωτηθέντων δηλώνει έτοιμο να εγκαταλείψει το Facebook για χάρη του Google+! Το νούμερο, φυσικά, είναι τεράστιο. Αν και μια τέτοια δημοσκόπηση δε μπορεί να θεωρηθεί αντιπροσωπευτική του πληθυσμού, το 50% του Facebook είναι περίπου 375 εκατομμύρια άνθρωποι! Τα νέα δεν είναι καλύτερα για το Facebook ούτε στο υπόλοιπο 50%. Το 21% δηλώνει αναποφάσιστο δεδομένου ότι το Google+ είναι μια πολύ καινούρια πλατφόρμα, ενώ το 12% λέει ότι δεν έχει δει ακόμα το Google+. Το 11% δεν ασχολείται καθόλου με social networks και μόνο ένα 7% δηλώνει πιστό στο Facebook!

Ας βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους. Φυσικά και δεν πρόκειται να μετακομίσουν στο Google+ οι μισοί χρήστες του Facebook. Μια δεύτερη ανάγνωση της έρευνας μάς οδηγεί σε ένα άλλο συμπέρασμα: η μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου είναι δυσαρεστημένη από το Facebook. Πιθανόν να είναι κάτι ανάλογο με αυτό που συμβαίνει στις βουλευτικές εκλογές. Πολλοί ψηφοφόροι "τιμωρούν" την εκάστοτε κυβέρνηση στηρίζοντας την αντιπολίτευση, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι έχουν πειστεί από την αντιπολίτευση.

Πρέπει, επίσης, να λάβουμε υπ' όψιν ότι το Google+ είναι πολύ φρέσκο και σε φάση δοκιμής και άρα δε γίνεται να αξιολογηθεί όπως πρέπει. Τελικά, η επιτυχία ή η αποτυχία του Google+ θα κριθεί σε βάθος χρόνου. Αν ο μέσος χρήστης του Facebook δει ότι πολλοί φίλοι του έχουν μπει στο Google+, τότε και μόνο τότε θα σκεφτεί σοβαρά να εγκαταλείψει ολοκληρωτικά το Facebook.

πηγή: epcmag

Ο ταραγμένος ύπνος χαλάει την μνήμη .

Ο ταραγμένος ύπνος χαλάει τη μνήμη

Ο ανήσυχος ύπνος επηρεάζει την ικανότητα του οργανισμού να δημιουργεί αναμνήσεις, σύμφωνα με μία νέα μελέτη, τα ευρήματα της οποίας μπορεί να εξηγούν γιατί τα προβλήματα μνήμης σχετίζονται με διαταραχές όπως η άπνοια στη διάρκεια του ύπνου.
Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Στάνφορντ πραγματοποίησαν τη μελέτη τους σε ομάδα ποντικιών, τα οποία ξυπνούσαν μεν σε τακτά χρονικά διαστήματα, αλλά τα άφηναν να κοιμούνται όσο είναι φυσιολογικό για τα ζώα.
Η μελέτη έγινε με τη βοήθεια μιας τεχνικής που λέγεται οπτογενετική και στην οποία τροποποιούνται γενετικά ορισμένα κύτταρα, ώστε να αποκτούν την ιδιότητα να επηρεάζονται από το φως.
Η γενετική τροποποίηση έγινε σε κύτταρα του εγκεφάλου που παίζουν ρόλο-κλειδί ανάμεσα στην κατάσταση του ύπνου και την κατάσταση του ξυπνήματος.
Την ώρα που κοιμόντουσαν τα ζώα, οι ερευνητές έστελναν κύματα φωτός σε αυτά τα κύτταρα, με αποτέλεσμα να διαταράσσουν τον ύπνο τους, δίχως όμως να επηρεάζουν την συνολική διάρκεια ή την έντασή του.
Όταν τα ζώα ξυπνούσαν, οι ερευνητές τα έβαζαν σε ένα κλουβί με δύο αντικείμενα – ένα που ήξεραν καλά και ένα άγνωστο.
Τα ποντίκια εκ φύσεως περνούν περισσότερη ώρα επεξεργαζόμενα αντικείμενα που δεν γνωρίζουν – και όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές, τα ζώα που δεν είχαν κοιμηθεί απερίσπαστα, επεξεργάζονταν και το γνωστό και το άγνωστο αντικείμενο σαν να τα έβλεπαν για πρώτη φορά στη ζωή τους.
Η συμπεριφορά αυτή υποδηλώνει ότι ο ανήσυχος ύπνος που έκαναν, επηρέασε τη μνήμη τους και δυσκόλεψε την ικανότητά τους να αναγνωρίζουν οικεία αντικείμενα.
Όπως γράφουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση «Proceedings of the National Academy of Sciences» (PNAS), το εύρημά τους εξηγεί γιατί ο ύπνος είναι μία από τις πρώτες λειτουργίες που πλήττονται από νοσήματα που επηρεάζουν τη μνήμη, όπως η νόσος του Άλτσχαϊμερ.
Όπως δήωσε ο δρ Νιλ Στάνλευ, πρώην πρόεδρος της Βρετανικής Εταιρείας Ύπνου, ο εγκέφαλός μας χρησιμοποιεί τον βαθύ ύπνο για να επεξεργαστεί τα δεδομένα της ημέρας και να αποθηκεύσει όσα φρονεί πως είναι χρήσιμα και πρέπει να διατηρηθούν.
«Οτιδήποτε συνεπώς ταράξει τον ύπνο μας, επιδρά σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό αρνητικά στη διαδικασία αυτά – και μοιραία διαταράσσει την μνήμη», πρόσθεσε.
Πηγή: tanea.gr

27 Ιουλίου 2011

Η δύναμη των δημητριακών .

Η δύναμη των δημητριακών
Πρόσφατες επιδημιολογικές μελέτες έδειξαν ότι η συστηματική κατανάλωση αναποφλοίωτων δημητριακών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης στεφανιαίας νόσου και ορισμένων τύπων καρκίνου κατά 30%.

Στα ίδια συμπεράσματα κατέληξε το διεθνές συμπόσιο με θέμα «Δημητριακά ολικής αλέσεως και υγεία», που πραγματοποιήθηκε στη Φιλανδία. Από τα επεξεργασμένα δημητριακά αφαιρείται ο φλοιός, στον οποίο βρίσκονται όμως οι μεγαλύτερες ποσότητες των θρεπτικών και προστατευτικών στοιχείων που περιέχουν: βιταμίνη Ε, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ψευδάργυρο, σελήνιο, χαλκό, σίδηρο, μαγνήσιο και φώσφορο.

Επιπλέον, τα αναποφλοίωτα δημητριακά περιέχουν πρωτεΐνες, σύνθετους υδατάνθρακες και φυτοοιστρογόνα (στα οποία αποδίδονται καρδιοπροστατευτικές και αντικαρκινικές ιδιότητες).

Η βιταμίνη Ε μπορεί να μειώσει τη βαρύτητα της επώδυνης περιόδου καθώς και την απώλεια αίματος σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στην British journal of Obstetrics and Gynaecology.

Μην ξεχνάτε το κριθάρι


Περιέχει χαλκό, ένα σημαντικό ιχνοστοιχείο για το κολλαγόνο και την ελαστίνη, που διασφαλίζουν την ελαστικότητα του δέρματος, και μεγάλες ποσότητες σεληνίου, ενός ισχυρού αντιοξειδωτικού που προστατεύει από τη γήρανση και τις εκφυλιστικές ασθένειες μειώνει τα επίπεδα της χοληστερίνης και ανακουφίζει από τα συμπτώματα του ευερέθιστου εντέρου (διάρροια και δυσκοιλιότητα).

Πηγή: myworld.gr

Αλκοόλ και δίαιτα .

Ποιο ποτό να επιλέξω αν προσέχω τη διατροφή μου;
Αναμφισβήτητα, το πιο σημαντικό κριτήριο επιλογής ενός αλκοολούχου ποτού, είναι η ποσότητα του αλκοόλ που περιέχει. Άλλωστε, το αλκοόλ, εκτός από το ότι αποτελεί βασικό συστατικό των ποτών αυτών, αποδίδει 7kcal ανά γραμμάριο, ποσό καθόλου ευκαταφρόνητο. 

Κάποια αλκοολούχα ποτά περιέχουν και άλλα συστατικά που αποδίδουν θερμίδες, όπως για παράδειγμα ζάχαρη, χυμούς ή αναψυκτικά. Αποτέλεσμα: το θερμιδικό τους περιεχόμενο να είναι ακόμα μεγαλύτερο.

Αν κάποιος προσέχει τη διατροφή του και πρέπει να επιλέξει κάποιο ποτό, καλό είναι να προτιμήσει την μπύρα (έχει κατά μέσο όρο 5% περιεκτικότητα σε αλκοόλ). Εκτός από το χαμηλό θερμιδικό της περιεχόμενο, προσφέρει μέταλλα και ιχνοστοιχεία, απαραίτητα για το ανθρώπινο σώμα. 

Επιπλέον, εάν η ποσότητα που καταναλωθεί είναι η συνιστώμενη, δε θα οδηγηθείτε σε δυσανάλογη αύξηση της ημερήσιας θερμιδικής σας πρόσληψης. 

Καλή επιλογή αποτελεί και το κρασί (13% περιεκτικότητα σε αλκοόλ κατά μέσο όρο). Μεγάλη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ποσότητα που θα καταναλωθεί. Όσο χαμηλό και εάν το θερμιδικό περιεχόμενο ενός ποτού, εάν καταναλωθεί μεγάλη ποσότητα, η θερμιδική πρόσληψη θα είναι αυξημένη.

Αν το κρασί και η μπύρα δεν ανήκουν στις γευστικές σας προτιμήσεις, μην απογοητεύεστε. Μπορείτε, ακόμα και σε αυτή την περίπτωση να κάνετε την καλύτερη δυνατή επιλογή. Αποφύγετε τα διάφορα κοκτέιλ, επιλέξτε κάποιο αλκοολούχο χυμό με νερό ή πάγο, χωρίς την προσθήκη χυμού ή αναψυκτικού.

Με αυτό τον τρόπο θα αποφύγετε τις επιπλέον θερμίδες. Η ποσότητα είναι εξαιρετικά σημαντική και σ’ αυτήν την περίπτωση. Όσο λιγότερο αλκοόλ καταναλώσετε, τόσο λιγότερο θα επιβαρύνετε τη θερμιδική πρόσληψη της ημέρας.

Πηγή: mednutrition.gr

26 Ιουλίου 2011

Γιατί δεν τρώμε ένα πατατάκι ?



Είναι πολύ δύσκολο να φάει κανείς μόνο ένα πατατάκι!! Το γιατί το εξηγεί μια πρόσφατη έρευνα. Η Danielle Piomelli και ο Nicholas DiPatrizio της Ιατρικής σχολής του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, Irvine, και οι συνεργάτες τους, ύστερα από έρευνα συμπέραναν ότι όλα οφείλονται σε μια χημική ουσία, τα ενδοκανναβινοειδή.
Η ομάδα αυτή σχεδίασε ένα έξυπνο πείραμα. Ποντίκια ακολούθησαν διάφορες δίαιτες, όπως υψηλής περιεκτικότητας σε σάκχαρα, σε πρωτεΐνες καθώς επίσης και σε λιπαρά από καλαμποκέλαιο. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι μόνο οι λιπαρές τροφές ενεργοποίησαν τον CB1 υποδοχέα, ο οποίος συνδέεται με τις εξαρτίσεις. Σε αυτόν προσδένονται τα κανναβινοειδή όπως το TCH (κύριο συστατικό της κάνναβης) και τα ενδοκανναβινοειδή που σχηματίζονται από τον ίδιο τον οργανισμό. Η γεύση των λιπαρών τροφών όπως τα chips, αρχικά ενεργοποιεί τον εγκέφαλο, ο εγκέφαλος στη συνέχεια στέλνει ένα μήνυμα στο έντερο, όπου οι εντερικοί υποδοχείς κινητοποιούνται και παράγουν τα  ενδοκανναβινοειδή, κάνοντας τη «λαχτάρα» μας για τα τρόφιμα αυτά ακόμα πιο ισχυρή!
Η Danielle Piomelli εκτιμά ότι ο μηχανισμός αυτός έχει τις ρίζες του στην εξελικτική ιστορία των θηλαστικών, όταν τα λίπη σπάνιζαν στη φύση, ήταν όμως ζωτικά για την επιβίωση του είδους. Οπότε ο οργανισμός κατά κάποιον τρόπο ενθάρρυνε την κατανάλωση και άλλων ποσοτήτων.
Συμπερασματικά οι ουσίες αυτές επηρεάζουν την αίσθηση της πείνας και του κορεσμού και  αυξάνουν την όρεξη μας για περισσότερο λιπαρές τροφές.
Επίσης οι ερευνητές βρήκαν ότι αν μπλοκάρουν τους CB1 υποδοχείς, τα ποντίκια χάνουν το ενδιαφέρον τους για κατανάλωση επιπλέον λίπους και αυτό θα μπορούσε να συμβάλει στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας και της άμετρης κατανάλωσης ανθυγιεινού φαγητού.

Στα όρια του διαστρικού χώρου .

(φωτ.: NASA)

Αντίθετα με τις εκτιμήσεις των επιστημόνων για ένα απότομο και βίαιο άκρο, το όριο δείχνει να είναι ένα ήρεμο σημείο, όπου ο ηλιακός άνεμος συναντά εξωηλιακά σωματίδια.
«Βρισκόμαστε σε μια μπερδεμένη περιοχή, όπου ο Ηλιος συνεχίζει να έχει κάποια επιρροή», λέει ο Σταμάτης Κριμιζής, φυσικός στο Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Φυσικής στο Πανεπιστήμιο Τζον Χόπκινς, στο Λορέλ του Μέριλαντ. «Σίγουρα δεν είναι αυτό που νομίζαμε».
Τα νέα ευρήματα που δημοσίευσαν ο κ. Κριμιζής και οι συνεργάτες του στο περιοδικό «Nature», είναι τα τελευταία από μία σειρά στοιχείων που έχουν συλλεχθεί κατά τη διάρκεια του μεγάλου ταξιδιού του διαστημοπλοίου. Το Βόγιατζερ 1 εκτοξεύθηκε το 1977 και φωτογράφισε ενεργά ηφαίστεια στο φεγγάρι Ιώ καθώς πέρναγε από τον Δία το 1979. Τον επόμενο χρόνο επιβεβαίωσε την ύπαρξη τριών φεγγαριών σε τροχιά γύρω από τον Κρόνο. Σε μία από τις τελευταίες του φωτογραφίες, που μεταδόθηκε το 1990, η Γη φαίνεται σαν ένας μικρός κόκκος λουσμένος από τις ακτίνες του Ηλιου.
Από τότε, οι επιστήμονες της NASA έχουν κλείσει έξι από τα δέκα όργανά του και βρίσκεται τόσο μακριά που οι αναμεταδόσεις τώρα κάνουν πάνω από 16 ώρες για να φτάσουν στη Γη. Ομως το έργο του Βόγιατζερ συνεχίζεται. Τώρα ταξιδεύει έξω από την ηλιόσφαιρα, τη νοητή φούσκα που γεμίζει ο ηλιακός άνεμος. Στο τέλος του 2004, το Βόγιατζερ 1 πέρασε το «σοκ τερματισμού», το όριο πέρα από το οποίο η επιρροή του ηλιακού ανέμου αρχίζει να φθίνει. Φέτος, οι ερευνητές περιμένουν να περάσει άλλο ένα σημαντικό σημείο -ένα σημείο στο οποίο ο ηλιακός άνεμος αλλάζει απότομα κατεύθυνση, σημαίνοντας την αρχή το διαστρικού χώρου.
Οι μετρήσεις από το διαστημόπλοιο δείχνουν πως ο άνεμος έχει σταδιακά μειωθεί στο μηδέν και ανακατεύεται με διαστρικά αέρια. Οι θεωρίες απέτυχαν να προβλέψουν ένα τέτοιο ενδιάμεσο περιβάλλον, εξηγεί ο κ. Κριμιζής, και υπάρχει η πιθανότητα να είναι τελικά αυτός ο διαστρικός χώρος. «Μπορεί να έχουμε περάσει εκεί και να μην το γνωρίζουμε, γιατί δεν υπάρχει μοντέλο που να περιγράφει τι βλέπουμε», λέει.
Το φύσημα των μακρινών διαστρικών αερίων μπορεί να φαίνεται ασήμαντο σε εμάς που βρισκόμαστε κοντά στον Ηλιο, όμως οι λεπτομέρειες μετράνε, λέει ο επικεφαλής επιστήμονας του Βόγιατζερ, Εντ Στόουν, στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καλιφόρνιας στην Πασαντίνα. Ο Ηλιος ταξιδεύει ανάμεσα στα συντρίμμια διαφόρων κοντινών σουπερνόβα. Ρεύματα σωματιδίων και τα μαγνητικά πεδία που παράγει το άστρο μας, μας θωρακίζουν από τη διαστρική ακτινοβολία που προέρχεται από την εκτόνωση των αερίων. «Το μέγεθος της φούσκας αυτής είναι σημαντικό».
Το Βόγιατζερ θα μπορέσει να μας δώσει περισσότερες απαντήσεις μέσα στα επόμενα χρόνια. Η μονάδα παραγωγής ενέργειας πλουτωνίου του διαστημοπλοίου θα του επιτρέψει να συνεχίσει την ομαλή λειτουργία του τουλάχιστον έως το 2020, και «θα συνεχίσουμε να λαμβάνουμε πληροφορίες», λέει ο κ. Κριμιζής. Ακόμα και όταν το σήμα του εξασθενίσει, το ταξίδι του θα συνεχιστεί.
© 2011 Nature News

25 Ιουλίου 2011

Η νέα BMW σειρά 1.

H νέα BMW Σειρά 1
Περνώντας πλέον στη νέα της γενιά, η Σειρά 1 δείχνει σαφώς πιο ώριμη και πιο ολοκληρωμένη, έχοντας αναβαθμιστεί σε όλους τους τομείς για τους οποίους η BMW είχε δεχθεί κάποια σχετική κριτική. Δηλαδή κυρίως, στις διαθέσιμες επιλογές κινητήρων βενζίνης και στους χώρους για επιβάτες. 

Ταυτόχρονα, έχει πλέον μεγαλώσει και σε διαστάσεις. Σε σχέση με την προκάτοχό της έχει, 85 χιλιοστά μεγαλύτερο μήκος (συνολικά 4.324 χλστ.), μεταξόνιο μακρύτερο κατά 30 χλστ. (συνολικά 2.690 χλστ.), μπροστινό μετατρόχιο πιο πλατύ κατά 51 χλστ. και πίσω κατά 72 χλστ. 

Βέβαια, ως γνήσια BMW, η νέα Σειρά 1 φέρει και αρκετά υψηλή τεχνολογία, με συστήματα από μεγαλύτερες κατηγορίες. Μεταξύ άλλων, αυτά περιλαμβάνουν την επιλογή για οικονομική οδήγηση (σύστημα Eco Pro) που αποτελεί πραγματικό σύμβουλο για τον οδηγό προκειμένου να βελτιώνει τις περιβαλλοντικές του επιδόσεις.

Επίσης, διαθέτει τις εξελιγμένες λειτουργίες της εφαρμογής ConnectDrive (ψυχαγωγία, πλοήγηση, κινητή τηλεφωνία, ακόμα και internet). Το γερμανικό μοντέλο ενσωματώνει και εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας, όπως είναι η προειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας ή επικείμενης σύγκρουσης.

Εν τω μεταξύ, ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα εξοπλιστικά επίπεδα της Σειράς 1 που θα μπορεί να αποκτηθεί και σε, περισσότερο εξατομικευμένες εκδόσεις, Urban και Sport με διαφορετικό στιλ και εξοπλιστικά χαρακτηριστικά.

Κινητήρες – Επιτέλους μικρά τούρμπο
Μπορεί οι κινητήρες βενζίνης που είχε μέχρι σήμερα η Σειρά 1 να ήταν οικονομικοί, τους έλειπε όμως η «τσαχπινιά». Πλέον αυτό δεν ισχύει, αφού το νέο 5θυρο μικρομεσαίο BMW, θα προσφέρεται με δύο βενζινοκίνητα μοτέρ τούρμπο, άμεσου και υψηλής πίεσης ψεκασμού, τεχνολογίας TwinPower Turbo με χωρητικότητα 1,6 λίτρων που θα τα δούμε σε εκδόσεις 116i με 136 ίππους και 118i με 170 ίππους.

Φυσικά, υπάρχουν και εξελιγμένοι πετρελαιοκινητήρες 2,0 λίτρων με 116, 143 και 184 ίππους. Όλα τα μοτέρ συνδυάζονται με χειροκίνητο ή προαιρετικά με νέο αυτόματο σειριακό κιβώτιο 8 σχέσεων αλλά και με εφαρμογές εξοικονόμησης ενέργειας EfficientDynamics, όπως το start/stop. 

Στην πράξη, ο 1.600άρης τούρμπο αποδεικνύεται πολύ ικανός κινητήρας, χαρίζοντας στη Σειρά 1 καλές επιδόσεις. Παράγει χαμηλά επίπεδα θορύβου και έχει πολύ γραμμική λειτουργία.

Εσωτερικό – Παραδοσιακή ποιότητα 

Όπως είναι αναμενόμενο, το εσωτερικό της νέας BMW Σειρά 1 διακρίνεται για το premium ύφος του. Έχει πολύ ποιοτικά μαλακά, σχεδόν στο σύνολό τους, υλικά με κορυφαίο για την κατηγορία φινίρισμα. Σχεδιαστικά, δεν ενθουσιάζει. Από πλευράς εργονομίας, το επίπεδο είναι υψηλό, όπως άλλωστε συμβαίνει και με τη συναρμολόγηση. 

Ο πίνακας οργάνων είναι ιδιαίτερα ευανάγνωστος και η θέση οδήγησης πολύ καλή. Ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου περιλαμβάνει και σταθερή, εξελιγμένης τεχνολογίας, οθόνη πληροφόρησης του οδηγού και απεικόνισης των εφαρμογών του πολυσυστήματος iDrive.

Χώροι – Βελτιωμένοι

Σύμφωνα με τη BMW, η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων έχει ωφελήσει και τους εσωτερικούς χώρους, προσφέροντας 21 χιλιοστά περισσότερα, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, για τα πόδια των πίσω επιβατών. Με μια πρώτη ματιά, οι επιβάτες με συνηθισμένο ανάστημα θα καθίσουν χωρίς πρόβλημα στο πίσω μέρος της νέας Σειράς 1. 

Όμως, ενήλικες με μεγάλο ύψος ίσως και να δυσκολευτούν λίγο. Το πορτμπαγκάζ έχει όγκο που κυμαίνεται από 360 (+30 λτ. από την προηγούμενη Σειρά 1 ) έως 1.200 λίτρα, ανάλογα με τη θέση των πίσω αναδιπλούμενων καθισμάτων.

Στο δρόμο – Σίγουρη, άνετη και στιβαρή

Τα γενικά χαρακτηριστικά στην οδική συμπεριφορά της νέας Σειράς 1 είναι η ιδιαίτερα στιβαρή, αλλά ευχάριστη και διακριτικά «οδηγοκεντρική» αίσθηση καθώς και τα τεράστια περιθώρια πρόσφυσης. Πολύ καλές εντυπώσεις μας άφησε το ηλεκτρονικό σύστημα που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει ρυθμίσεις Comfort, Sport και Sport+ ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης. 

Πρόκειται για τεχνολογία που επεμβαίνει στο τιμόνι και στην απόκριση του κινητήρα, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης. Προαιρετικά, το σύστημα αυτό θα μπορεί να περιλαμβάνει και ρύθμιση της ανάρτησης (χαμήλωμα) για περισσότερο σπορ αίσθηση.

Το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης κρίνεται πολύ καλό σε ακρίβεια και πληροφόρηση, ενώ στον πίσω άξονα συναντάμε στάνταρ ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό που «εντάσσεται» στο DSC (σύστημα ευστάθειας) και ελέγχει ανεξάρτητα τη ροπή που περνάει σε κάθε έναν από τους τροχούς, επιτυγχάνοντας καλύτερη πρόσφυση σε ακραίες συνθήκες. 

Η ανάρτηση (με διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω) δείχνει προσανατολισμένη προς την άνεση, επιτρέποντας μηδαμινές κλίσεις στο αμάξωμα.

Όταν το αυτοκίνητο πιέζεται πολύ, ο πίσω άξονας τείνει λίγο να ξεκολλήσει, ωστόσο κάθε αντίδραση είναι προοδευτική και διορθώνεται εύκολα από το ακριβές και γρήγορο τιμόνι και την παρέμβαση του DTC. 

Πηγή: autotriti.gr

Γίναμε λιγότεροι .

Απογραφή

Λιγότερους μας βρήκε η απογραφή πληθυσμού που διενεργήθηκε το 2011 σε όλη την ελληνική Επικράτεια. Σύμφωνα με τα προσωρινά αποτελέσματα ο πληθυσμός της χώρας είναι 10.787.690 μόνιμοι κάτοικοι, εκ των οποίων 5.303.690 άνδρες (49,2%) και 5.484.000 γυναίκες (50,8%).
Τα οριστικά αποτελέσματα για το μόνιμο πληθυσμό, σε επίπεδο οικισμού, θα είναι διαθέσιμα το δεύτερο εξάμηνο του 2012. Ως τότε θα δημοσιοποιούνται και διάφορα άλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά του πληθυσμού.
Από τα προσωρινά αποτελέσματα της απογραφής του Μαΐου, που έδωσε στη δημοσιότητα η Στατιστική Υπηρεσία προκύπτει ότι οι πέντε δήμοι με τη μεγαλύτερη πληθυσμιακή πυκνότητα (μόνιμοι κάτοικοι ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο) είναι οι: Καλλιθέας (21.067,6), Ν. Σμύρνης (20.740,6), Αθηναίων (16.830,4), Θεσσαλονίκης (16.703,3) και Νέας Ιωνίας (15.109,7).
Ακόμη, οι πέντε Δήμοι με τη μικρότερη πληθυσμιακή πυκνότητα είναι οι: Πρεσπών (3,05), Ζαγορίου (3,78), Παρανεστίου (3,85), Σφακίων (4,11) και Νεστορίου (4,27).
Πηγή: nooz.gr

24 Ιουλίου 2011

Καλαμαράκια με ρύζι .

Καλαμαράκια με ρύζι
Υλικά για 4 άτομα
750 γρ. καλαμαράκια
1/3 φλιτζάνι του τσαγιού ελαιόλαδο
1 κρεμμύδι ψιλοκομμένο
2 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένο
2 φλιτζάνια του τσαγιού ρύζι καρολίνα
1 φλιτζάνι κρασί λευκό, ξηρό
3 ντομάτες φρέσκες, ξεφλουδισμένες και κομμένες σε κύβους
1 ματσάκι μαϊντανός ψιλοκομμένος
2 κουτ. της σούπας φρέσκος δυόσμος, ψιλοκομμένος
½ φλιτζάνι του τσαγιού ελιές μαύρες, χωρίς το κουκούτσι, ψιλοκομμένες
3-4 φλιτζάνια νερό ζεστό
αλάτι, πιπέρι φρεσκοτριμμένο

Εκτέλεση
Καθαρίζετε τα καλαμαράκια. Τραβάτε το κεφάλι, αφαιρείτε το μάτι, το στόμα και το κόκαλο και κρατάτε τα πλοκάμια. Κόβετε το σώμα του καλαμαριού σε λωρίδες και τα πλοκάμια στη μέση. Τα πλένετε και τα στραγγίζετε πολύ καλά.

Ζεσταίνετε το ελαιόλαδο σε κατσαρόλα και σοτάρετε τα καλαμαράκια με το κρεμμύδι και το σκόρδο για 2', γυρίζοντας τα με ξύλινη κουτάλα.

Ρίχνετε την ντομάτα και τη γυρίζετε για λίγα λεπτά στην κατσαρόλα με ξύλινο κουτάλι. Σβήνετε με το κρασί και αφού εξατμιστεί το οινόπνευμα, προσθέτετε το ρύζι και ανακατεύετε. Αλατοπιπερώνετε και προσθέτετε 3 φλιτζάνια καυτό νερό. Αφήνετε το ρύζι να βράσει και να φουσκώσει. Αν θέλετε το ρύζι σας πιο μαλακό, προσθέτετε επιπλέον νερό.

Λίγο πριν γίνει το φαγητό, προσθέτετε τον μαϊντανό, τις ελιές και τον δυόσμο, ψιλοκομμένα. Δίνετε μια τελευταία βράση στο φαγητό και κατεβάζετε την κατσαρόλα από τη φωτιά. Το φαγητό σας πρέπει να είναι ζουμερό, γιατί αλλιώς θα στεγνώσει το ρύζι.

Σερβίρετε μετά από λίγο σε πιάτα, πασπαλίζοντας με επιπλέον ψιλοκομμένο μαϊντανό.

Πηγή: myworld

Μύθοι και αλήθειες για τα κράνη .

Μύθοι και αλήθειες για τα κράνη
Μύθος 1: Τα κράνη προκαλούν τραυματισμούς στον αυχένα και το κρανίο.
Πραγματικότητα 1: Έρευνες δείχνουν ότι τα κράνη μειώνουν τους τραυματισμούς στο κρανίο και τη συχνότητα σοβαρών τραυματισμών του αυχένα. Τα κράνη ευθύνονται μόνο για τους 4 στους 100 τραυματισμούς κρανίου και αυχένα που είναι συνήθως μικρής βαρύτητας. Η ανάλυση αυτών των τραυματισμών δείχνει ότι η χρήση του κράνους είχε ως αποτέλεσμα την προστασία από ένα θανατηφόρο ατύχημα με μόνο αντάλλαγμα μια απλή θλάση ή μωλωπισμό.

Μύθος 2: Τα κράνη μειώνουν την ορατότητα.
Πραγματικότητα 2: Τα κράνη που τηρούν τις προδιαγραφές παρέχουν 2100 ορατότητα, ποσοστό που ισοδυναμεί με τη φυσιολογική περιφερική όραση. Στην πραγματικότητα, λιγότερο από 3% της περιφερική όρασης περιορίζεται από ένα κράνος. Ακόμη και σε αυτήν την περίπτωση οι περισσότεροι μοτοσυκλετιστές απλά στρέφουν το κεφάλι τους λίγο παραπάνω αν χρειαστεί, για να ελέγξουν την κίνηση.

Μύθος 3: Τα κράνη μειώνουν την ακουστική οξύτητα.
Πραγματικότητα 3: Ένας μοτοσυκλετιστής που φοράει κράνος ακούει το ίδιο καλά ή ακόμα καλύτερα από κάποιον που δεν φοράει. Ο θόρυβος του ανέμου ή της μηχανής είναι ισχυρός και άλλα σημαντικά ηχητικά μηνύματα πρέπει να είναι πιο δυνατά για να ακουστούν από κάποιον που δεν φοράει κράνος. Αυτό σημαίνει ότι, οποιοδήποτε ήχος μπορεί να ακουστεί πάνω από τον αέρα και τη μηχανή χωρίς το κράνος, μπορεί να ακουστεί και αν φοράει κράνος.

Μύθος 4: Τα κράνη προστατεύουν μόνο μέχρι την ταχύτητα των 20 χλμ/ώρα, αφού σε αυτή την ταχύτητα γίνονται οι δοκιμασίες σύγκρουσης.
Πραγματικότητα 4: Τα κράνη δοκιμάζονται σε αυτή την ταχύτητα, αλλά σχεδιάζονται για να αντέχουν σε μεγαλύτερες ταχύτητες. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τα αυτοκίνητα. Οι δοκιμασίες σύγκρουσης γίνονται με ταχύτητα 50 χλμ/ώρα, οι ζώνες ασφαλείας όμως μας προστατεύουν και σε ατυχήματα με μεγαλύτερη ταχύτητα.

Μύθος 5: Τα ατυχήματα με μοτοσυκλέτες αντιπροσωπεύουν το μικρότερο ποσοστό των ατυχημάτων, αφού οι μοτοσυκλέτες αποτελούν το μικρότερο ποσοστό των οχημάτων.
Πραγματικότητα 5: Οι μοτοσυκλέτες αποτελούν στη χώρα μας το 37% όλων των κυκλοφορούντων οχημάτων (επιβατικά, λεωφορεία, φορτηγά κλπ), ενώ τα θανατηφόρα ατυχήματα με μοτοσυκλέτες ξεπερνούν το 20% ποσοστό κατά πολύ μεγαλύτερο σε σύγκριση με άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επίσης, ο κίνδυνος θανατηφόρου ατυχήματος υπολογίζεται ότι είναι 20 φορές μεγαλύτερος στους μοτοσυκλετιστές από ότι στους επιβάτες αυτοκινήτων.

Μύθος 6: Ο νόμος για τη χρήση του κράνους είναι παρέμβαση στην ελευθερία του ατόμου.
Πραγματικότητα 6: Στην πραγματικότητα η μη χρήση κράνους δίνει την ελευθερία στο μοτοσυκλετιστή να ρισκάρει και να παίζει με το θάνατο και την αναπηρία. Μπορούν όμως οι οικογένειες των τραυματισμένων και η κοινωνία να αντέξουν το τεράστιο οικονομικό, ψυχολογικό και ιατροκοινωνικό κόστος; Πως μπορούμε να ανακουφιστούμε από την αιμορραγία που προκαλεί η απώλεια τόσων ζωών; Από τη στιγμή του ατυχήματος η κοινωνία του παρέχει ιατρική περίθαλψη, του δίνει άδεια από την εργασία για το χρόνο αποκατάστασης της βλάβης και αν ο τραυματισμός του προκαλέσει μόνιμη αναπηρία, έχει ισόβια την ευθύνη. Είναι αδιανόητο λοιπόν να κατανοούμε κάποιον που σκέφτεται ότι ένας τέτοιος νόμος αφορά μόνο αυτόν.

Γνωρίζετε ότι:

Η κρανιοεγκεφαλική κάκωση είναι η κύρια αιτία θανάτου σε ατυχήματα με μοτοσυκλέτες. 80% των μοτοσυκλετιστών που σκοτώνονται σε τροχαίο ατύχημα υπολογίζεται ότι έχουν υποστεί κρανιοεγκεφαλική κάκωση. 

Μοτοσυκλετιστές που δε φορούν κράνος έχουν διπλάσιες πιθανότητες να υποστούν κρανιοεγκεφαλική κάκωση σε μια σύγκρουση σε σχέση με όσους το χρησιμοποιούν.

Περισσότερα από 4 στα 5 ατυχήματα με μοτοσυκλέτα καταλήγουν σε τραυματισμό ή θάνατο του μοτοσυκλετιστή.
Ο πιο πρόσφατος νόμος για τη χρήση του κράνους είναι ο 2696 και ισχύει από το 1999.

Όταν οι νόμοι για τα κράνη δεν εφαρμόζονται, οι θάνατοι από ατυχήματα με μοτοσυκλέτα αυξάνονται κατά 20-30%.
Για κάθε 1,5 χλμ. οδήγησης, ένας μοτοσυκλετιστής κινδυνεύει 16 φορές περισσότερο να πεθάνει σε μια σύγκρουση από ότι ο οδηγός ενός άλλου οχήματος.

Όποιος χρησιμοποιεί το κράνος, μειώνει τον κίνδυνο στο 1/3.

Οι μοτοσυκλέτες το 1997 ήταν οι διπλάσιες από ότι το 1987, ενώ τα αυτοκίνητα είχαν αυξηθεί μόνο στο μισό.

Όταν αγοράζετε κράνος αναζητείστε πάντοτε το αυτοκόλλητο DOT ή SNELL.

Πηγή: Kέντρο Έρευνας και Πρόληψης Ατυχημάτων - Κ.Ε.Π.Α.