Τα σημεία που πρέπει να προσέξουμε κατά τη ρύθμιση του καθίσματός μας είναι αρκετά αλλά όταν γίνουν μια φορά με σωστό τρόπο μετά αποτελούν απαραίτητες κινήσεις ρουτίνας.
Πλάτη καθίσματος
Αρκετοί οδηγοί επιλέγουν να ξαπλώνουν την πλάτη του καθίσματος προσπαθώντας να βρουν πιο άνετη στάση. Όμως οδήγηση και ύπνος δεν μπορούν να συνυπάρξουν για το λόγο αυτό πρέπει να αποφεύγεται το ξάπλωμα.
Κάτω μέρος καθίσματος
Οι ρυθμίσεις ανάλογα με το αυτοκίνητο μπορεί να είναι πολλές. Μπορεί να υπάρχει ρύθμιση της γωνίας του ύψους, ενώ σχεδόν πάντα προσφέρεται η ρύθμιση κατά μήκος. Σε κάθε περίπτωση τα ποδιά πρέπει εκμεταλλεύονται όλη τη διαδρομή των πεντάλ.
Ιδανικές γωνίες άκρων
Αν η γωνία των χεριών πάνω στο τιμόνι είναι περίπου 100 μοίρες, οι χειρισμοί διευκολύνονται σημαντικά και επιτρέπουν στον οδηγό αντιδράσεις άμεσες και ακριβείς. Όσον αφορά τα πόδια, γωνίες μεταξύ 100 και 120 μοιρών κρίνονται ιδανικές και ξεκούραστες, εξασφαλίζοντας ιδανική πρόσβαση στα πεντάλ. Οι μικρές γωνίες των ποδιών, δηλαδή γόνατα κοντά στο κάτω μέρος του ταμπλό, ευνοούν τραυματισμούς σε περιπτώσεις ατυχήματος.
Ρύθμιση τιμονιού
Στα περισσότερα αυτοκίνητα το τιμόνι ρυθμίζεται ως προς το ύψος, ενώ σε αρκετά υπάρχει και τηλεσκοπική (ως προς το βάθος) ρύθμιση. Κατά τη ρύθμιση καθύψος η στεφάνη να μην κρύβει τα όργανα ενώ δεν πρέπει να βρίσκει και στα πόδια, διότι μειώνει την άνετη κίνηση τόσο άνω όσο και των κάτω άκρων.
Ζώνη ασφαλείας
Στην περίπτωση που η ζώνη δεν ρυθμιστεί σωστά μπορεί να προκαλέσει τραυματισμό. Η ζώνη δεν πρέπει να έρχεται σε επαφή με το λαιμό, ενώ δεν πρέπει και να βρίσκεται στα όρια του ώμου.
Ορατότητα
Η σωστή ρύθμιση του καθίσματος παρέχει ιδανική ορατότητα από τους καθρέφτες. Τόσο οι εξωτερικοί καθρέφτες όσο και ο εσωτερικός πρέπει να ρυθμιστούν ώστε να δίνουν το μεγαλύτερο δυνατό οπτικό πεδίο. Ο πίσω μεσαίος επιβάτης καλό είναι να μην μειώνει το οπτικό πεδίο του εσωτερικού καθρέφτη.
Πηγή; autotriti.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου